Vai par receptes saņemšanu ir jāmaksā pacienta iemaksa?
Informējam, ka par receptes saņemšanu nav jāmaksā pacienta iemaksa, ja ārsts neveic pacienta apskati un konsultēšanu.
Vai par e-receptes saņemšanu ir jāmaksā?
Pacienta iemaksa tiek veikta par ārsta apmeklējumu. Ja e-recepte ir izrakstīta ārsta apmeklējuma laikā, tad pacientam ir jāveic pacienta iemaksa.
Kā iegādāties cita cilvēka e-receptes zāles?
Lai iegādātos citam cilvēkam izrakstītas e-receptes zāles (piemēram, radiniekam vai kaimiņam), aptiekā:
jāuzrāda e-receptes ID numurs. Tas ir pieejams ārstam un pacientam (var būt izdrukāts no E-veselības portāla, kā attēls telefonā u.c.) jānosauc pacienta vārds, uzvārds jāuzrāda savs personu apliecinošs dokuments (lai farmaceits atzīmētu sistēmā zāļu saņēmēju).
Vai par receptes izrakstīšanu / nosūtījuma saņemšanu ir jāmaksā pacienta iemaksa?
Pacienta iemaksa tiek veikta par ārsta apmeklējumu.Ja recepte tiek izrakstīta ārsta apmeklējuma laikā, tad pacientam ir jāveic pacienta iemaksa..
Vai ir iespēja atgriezt atpakaļ aptiekā nopirktu medikamentu vai uztura bagātinātāju, ja tas nav lietots?
Informējam, ka neviens normatīvais akts neparedz medikamentu atgriešanu aptiekai. Iesakām vienmēr konsultēties ar ārstu vai farmaceitu pirms zāļu iegādes, kā arī rūpīgi iepazīties ar zāļu lietošanas instrukciju.
Sakiet lūdzu, kur var nodot zāles, kuriem ir beidzies derīguma termiņš?
Pēc Veselības inspekcijas rīcībā esošās informācijas, aptiekas saviem klientiem tomēr nodrošina nederīgo medikamentu utilizāciju, to finansējot no personīgā budžeta.